New Yorkissa sisarentyttärien kanssa

New York

Vietimme kesäkuun alussa vajaan viikon kummityttöjemme Petran ja Sadun kanssa New Yorkissa.
Tytöt olivat New Yorkissa ensimmäistä kertaa, joten yritimme sisällyttää viikkoon kaupungin ”perusjutut” pienimuotoisen (?) shoppailun lisäksi.

Aloitimme sunnuntaina Keskuspuistossa, jossa John Lennoniin liittyvät jutut (Dakota Building ja Strawberry Fields) jäivät kuitenkin pahasti toiseksi Bethesda Fountainin koirille – tytöt kun ovat molemmat itsekin koiranomistajia.
Seuraavana päivänä uskaltauduimme heti metroon, jolla ajoimme Manhattanin eteläosaan, katsastamaan Ground Zeron ja Wall Streetin alueet, Battery Parkin ja Vapaudenpatsaan (itse saarelle menevään lauttaan kuitenkin jonottamatta). Downtownin alueella eniten aikaa taisi kuitenkin kulua Century 21 outletissa …

Empire State Buildingille olimme ostaneet etukäteen hiukan tavallisia lippuja kalliimmat express -liput, joilla pääsi jonojen ohi – tytöt tuntuivat olevan mielissään erikoiskohtelusta: ”Tuli ihan filmitähtiolo”, joten se ja hienoinen ajansäästö toi kyllä rahoilla vastinetta.

NYC - Empire State Building
NYC – Empire State Building

Uptownin alueella kulutimme aikaa mm. kaupoissa ja tavarataloissa, mainittakoon esimerkiksi eläinkauppa 86th Streetin metroaseman lähellä, DKNY ja Juicy Couture. Tänä vuonna Michael Kors tuntui olevan suosiossa, seurueellemme mukaan tarttui mm. kello ja laukku kyseiseltä suunnittelijalta. Isommat tavaratalotkin tuli tsekattua: Macy’s ihan hotellimme naapurissa, Lord & Taylor, Bloomingdales ja Saks Fifth Avenue.
Soho, Little Italy ja Chinatown olivat yhden aamupäiväretken kohteina, mutta eivät, Sohoa lukuunottamatta, erityisesti ihastuttaneet.

Times Squarella kävimme useampaan kertaan, hotellimme, Hotel Metro, kun oli melko lähellä sitäkin. Yhtenä iltana söimme ensin maittavat mittatilaushampurilaiset The Counterburgerissa ja jatkoimme sitten yhden kierroksen pyörivässä The View -ravintolassa drinkkien merkeissä.

Perjantai-aamuna Justin Bieber esiintyi 8:30 alkaen Rockefeller Centerissä NBC:n aamuohjelmassa ja hakeuduimme sinne jo kahdeksaksi (siis ihan liian myöhään, parhaat paikat oli varattu kai jo edellisenä iltana), mutta lavan sivulta näimme Justinin esittämät muutamat kappaleet screeneitä ja pääsimme (?) itsekin muun yleisön mukana ”esiintymään” kyseisessä aamuohjelmassa.
Viimeisenä turistikohteena vuorossa oli Central Park Zoo – Bronx Zoo olisi varmaan tarjonnut enemmän, mutta ajanpuutteen vuoksi päädyimme tähän – ja pitihän meidän käydä katsomassa Madagaskar 3 -elokuvan eläinten kotia, kun kävimme yhdessä katsomassa kyseisen elokuvankin!

new york
Klikkaa kuvasta tai tästä mukaan matkaamme New Yorkiin kuvien myötä

Perjantai-iltapäivällä saatoimme tytöt (matkalaukkuineen, joiden paino oli tainnut viikon aikana tuplaantua) paluulennolle Manchesterin kautta Helsinkiin ja jäimme itse kaupunkiin vielä yhdeksi yöksi jatkaaksemme matkaa Nantucketin ja Martha’s Vineyardin saarille.

(New Yorkissa kävimme myös vuonna 2004 – siitäkin täällä muutama sen aikainen valokuva.  Osana palkintomatkaa Bermudalle vietimme myös muistaakseni ainakin yhden yön New Yorkissa vuonna 1989. Samoin osana palkintomatkaa Acapulcoon.
Ihan ensimmäisen oikean New Yorkin loman teimme vuonna 1986, mutta sitä ei tähän blogiin ole dokumentoitu, vielä ainakaan.)

Nantucket - meeting Nancy Thayer
Nantucket – meeting Nancy Thayer
Martha's Vineyard - "Jaws" Island :-)
Martha’s Vineyard – ”Jaws” Island :-)